De Puzzelaar

Het regent
Dus het is druk in de trein
Aan de overkant van het gangpad
Lijkt hij druk bezig te zijn

Met een puzzel uit de Metro
Net zoals ik dat vaak doe
Gaan stations aan hem voorbij
Op weg, maar waar naartoe?

Een blik van een toerist
Berispt mijn nieuwsgierigheid
Ik kijk maar weer naar beneden
Hoop dat de trein snel verder rijdt

Nog maar een enkele halte
En dan kan ik eruit
Het laatste stukje
Wandel ik naar huis

Wat zou de puzzelaar gaan doen vandaag?
Misschien kom ik hem nog tegen,
Op straat in Amsterdam
Maar misschien ook niet,
En woont hij in Den Haag

Bron

– 26/01/2015

Leave a Reply

