Je m’appelle Françoise

 

De leukste dingen beginnen en eindigen voor mij meestal op Schiphol. Onderweg naar het vliegveld begint de voorpret al want alles is gedaan. De koffers zijn gepakt, het inchecken is gebeurd en de vakantiezin heeft zijn hoogtepunt bereikt. En dan moet de vakantie zelf nog komen!

Vorige week maandag vloog ik van Amsterdam in zo’n 1 uur en 20 minuten met KLM naar Bordeaux. Met regen bij vertrek en volle zon bij aankomst waren de reisomstandigheden ideaal te noemen. Samen met mijn moeder werd ik opgewacht door een trés gentille française die ons naar de Bed & Breakfast voor 1 nachtje bracht. Nous parlions français avec elle, maar het was niet altijd makkelijk. Toch hebben we het de hele week volgehouden om de Fransen in hun eigen taal te woord te staan. En na een week nous avons amélioré notre français un petit peu!

De volgende dag reden we met de trés gentille française naar ons appartementje aan de kust, waar we de rest van de week verbleven. Zonder auto (omdat we anders teveel zouden willen en gaan doen) maar met fietsen en een treinstation voor de deur begon het avontuur aan het bassin d’Arcachon. Deze prachtige baai achter de Atlantische kust ten westen van Bordeaux kenmerkt zich door vele kleine (toeristen) dorpjes, natuurgebieden vol vogels en het allerbelangrijkste: de productie van oesters. Een van mijn favoriete dingen aan Frankrijk is de bourgondische cultuur en ik kan over het eten en drinken alleen al uren vertellen. Ik zal hier dus een aparte blog aan wijden in plaats van dit verhaal tot een onmogelijke lengte te brengen. Voor nu een impressie. Een indruk van een week avec la meilleure de les meilleures!

Bordeaux – Miroir d’eau

IMG_3982

Bordeaux – liste des tarifs

IMG_3993

Bordeaux – Plaçe Lucien Victor Meunier

IMG_4009

Arcachon – Boulevard de la Plage

IMG_4046

La Hume – port/plage

IMG_4132

Arcachon –> Cap Ferret

IMG_4145

Cap Ferret – tarte au citron

IMG_4177

Cap Ferret – Mimbeau

IMG_4189

Cap Ferret – coquille bernard l’hermite

IMG_4225

La Hume

IMG_4270

Le Teich – réserve ornithologique

IMG_4282

Gujan Mestras – la maison de l’huître 

IMG_4343

Ik genoot ervan, et vous?

 

One thought on “Je m’appelle Françoise

Leave a Reply

