Sneeuw; oh nee, niet…

Zo werd ik vrijdagnacht wakker en kleurde de lucht nog prachtig oranje, zo is de lucht stormachtig blauw/grijs/paarsachtig en is er geen spoortje wit meer te vinden. Het weer is zo onvoorspelbaar als het maar kan, met aanhoudende kou als constante factor, helaas. Liters thee gaan er doorheen deze dagen, vooral gemberthee met honing. Als het zonnetje zich tevoorschijn tovert wil ik nog wel eens even aan de warmte van de kachel ontsnappen om te gaan wandelen. Heerlijk door het bos en mooie foto’s maken van het licht dat tussen de blaadjes door valt op de natte grond.

Natuurlijk werd er ook Sinterklaas gevierd; in een huisje met open haard in het bos. Heerlijk nostalgisch. We pakten cadeautjes uit voor de open haard, dronken thee met pepernoten en lekkere taartjes uit Arnhem, en lazen kunstige gedichten voor. De dag daarna was het stralend weer, in tegenstelling tot in Noord-Holland, dus ontdekten we de bossen van de Veluwe. Na een wandeling zonder wild aanschouwd te hebben, ook al waren we nog zo stil, keerden we terug naar het huisje. De sauna werd aangezet, de handdoeken klaargelegd en toen was het tijd voor een welverdiend uurtje stomen. Ondertussen werd het eten gemaakt en konden we zo aanschuiven toen we schoon en zacht en slaperig het zweethok verlieten.

Hieronder een kleine impressie van de gezellige dingetjes die het najaar en de winter met zich meebrengen.

Foto's december

VLNR en van boven naar onder:
 wandelen in het duin  thee met speculaasjes in het dorp met mijn nichtje  mijn vader die sneeuwruimt in de tuin  gebroken bomen van alle storm op de Veluwe  concert Calexico in Paradiso met vriendinnen  thee in Arnhem bij een heel gezellig caféetje met mijn moeder  jaarlijkse pietjes kijken traditie in de Bijenkorf  oppassen bij Meesje  cadeautjes bij de open haard in het bos  blaadjes!  zie de zon schijnt door de bomen  intocht Sinterklaas in het dorp 

Toch niet helemaal erg als ik het zo voor me zie, soms is de winter best genieten…

 Dani

3 thoughts on “Sneeuw; oh nee, niet…

  1. He hoi! Zou je me je adres willen sturen? Dan kan ik je de kaasdoek dit weekend sturen :) Dan kan je hem misschien nog gebruiken voor een lekker kerst gerecht! Ik hoor het wel, liefs x

  2. Een oud berichtje maar de winterdingen zijn nu ook van toepassing!
    Sneeuw vind ik heerlijk, alleen moet ik nu elke dag met de trein en dat is drama!

  3. Hihi nog geen nieuwe post maar wel nog een reactie van mij :) Wat fijn dat je de doek hebt ontvangen! Veel plezier er mee :) (Oh en vergeet zeker niet om er amandelmelk van te maken; zoek maar op filmpjes van nut milk & my new roots en dan vindt je heerlijke recepten! Succes! X)

Leave a Reply

