Pumpkin day!

Alweer een week voorbij. Alweer een zondag waarin ik het grootste gedeelte van de dag over geheugen lees en leer. Er zijn zoveel andere dingen die ik liever zou willen doen maar waar ik door een naderend tentamen minder tijd voor heb. Voor/na/tijdens het studeren kon ik het toch niet laten om even:

een pompoen én de pitjes ervan te roosteren, te pureren en er heel veel lekkere dingen van te maken  me realiseren hoe leuk koken en bakken ook alweer is  via deze blog de muziek van Regina Spektor te ontdekken en deze vervolgens de hele dag luisteren   voor het eerst sinds de Dam tot Dam een rondje hardlopen door het bos   de opening van het nieuwe schaatsseizoen op de ijsbaan waar ik werk  blogs te lezen en inspiratie op te doen  groene smoothies te maken  mijn dikke Halloween sokken aan te doen  seizoen 5 van Gossip Girl af te kijken  gezellige dingen doen in de stad  me verdiepen in Ayurveda ♥ scrabbelen wandelen in een herfstzonnetje in het bos  naar zangles te gaan en overgangen tussen curbing en neutral te oefenen

Regina Spektor – Ne me quitte pas

Als het gaat om het najaar heb ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant is er de gezelligheid van het binnenzitten met warme thee en een boekje bij de open haard. Aan de andere kant is er mijn lastige huid die  vervelend gaat doen als de kachels weer gaan branden. De droge lucht in combinatie met mijn allergiegevoelige gestel leiden tot irritatie, jeuk en een oncomfortabel gevoel. Met mijn homeopathische middeltjes, gezonde eten en rustzoekende mindset probeer ik het een beetje in het gareel te houden en me er niet teveel op te focussen (al is dat moeilijk). Hopelijk kan ik in december genieten van alles wat de winter te bieden heeft in plaats van me druk te maken over het wel of niet branden van een kachel en de manier waarop mijn huid daarop gaat reageren.

Nu, na een heerlijk warm bad en een kopje zelfgemaakte spinazie broccolisoep, vind ik het mooi geweest voor deze zondag. Weltrusten!

 Dani

3 thoughts on “Pumpkin day!

  1. Al mijn pompoenpit-rooster pogingen liepen steeds uit op een mislukking helaas :( Mega balen want alles aan de pompoen is zo lekker momenteel!

  2. Bij mij is het goed gelukt, alleen na het roosteren bleek het geroosterde “pitje” gewoon een schilletje te zijn in plaats van de door mij gehoopte pompoenpitjes zoals je die in de winkel kunt kopen. Waren drie therapeutische, maar nutteloze, uurtjes pitjes spoelen en uitzoeken, haha…

Leave a Reply

