Week

Een week thuis. En langer sinds mijn laatst geschreven stukje. Ik ben terug van heel ver weggeweest. Zo ver ben ik nog nooit geweest, maar zo ver wil ik heel graag weer gaan. Vorige week zondag landde ik om 7 uur ‘s ochtends op Schiphol van een heerlijke vakantie in/op Bali. Voorlopig gebruik ik in.

Het hele jaar heb ik er naartoe geleefd. Wanneer het studeren even te zwaar werd, het op mijn werk te druk werd, het gewoon allemaal even tegenzat, was ik in mijn gedachten vast in Bali. Ongeacht mijn onvermogen om een voorstelling van het eiland, de mensen en de manier van leven te kunnen maken, bracht de gedachte aan het daar zijn mij nieuwe motivatie om gewoon alles door te zetten.

Balibalibali <3

En dan ineens gebeurt alles tegelijk en sprint de tijd vooruit. Alle lasten vallen van je schouders en het enige wat plotseling nog telt is de zon, buitenlandse bestemmingen en loslaten. Een heerlijke plotselinge minivakantie naar Zuid Frankrijk (waar ik het al eerder over had) in juli voldeed al aan die drie dingen, maar bleef me doen verlangen naar meer. Ik hou ervan om weg te zijn van huis, en om nieuwe omgevingen te ontdekken. Het maakt me niet uit hoe ver weg, als het maar iets nieuws en onbekends met zich meebrengt. Hoewel, helemaal onbekend is Zuid Frankrijk niet. Een westers alternatief voor Nederland, waarbij de natuur mooier, de temperatuur beter en het eten lekkerder is. En waar het natuurlijk heerlijk mensen kijken is. Dit waren de leukste dingen uit mijn Côte d’Azur/Provence vakantie:

ontbijten in het zonnetje na een nachtje slapen in Beaune wakker worden met een uitzicht als in de film  eindelijk mijn verlangen om Monaco te zien verwezenlijken  boodschappen doen bij de Carrefour zo groot als Walmart  voor het eerst macarons eten  eindelijk the girl who kicked the hornets nest uitlezen  een ijsje eten in de zon  Tropeziennes sandaaltjes kopen  foto’s maken en experimenteren met mijn nieuwe camera  geen vestje mee hoeven nemen als je weggaat  de smalle, typische franse straatjes  alle borden en franse woorden die je tegenkomt oplezen  les meilleurs baguettes chaque jour  zwemmen in een azuurblauwe zee ♥ de herinneringen en foto’s van deze vakantie

Middellands uitzicht

Draguignan

Visjes in Monaco

Institut Océonographice de Monaco

A perfect city

Bormes les Mimosas

Bormes les Mimosas

Macarons in Grasse

Saint Tropez

Het is inmiddels alweer drie weken geleden sinds ik thuiskwam van vakantie en twee weken geleden sinds ik aan deze post begon. Een tussentijd om mentaal afstand te doen van het fijne vakantieleven waaraan ik zo gewend was geraakt. Een tussentijd om me mentaal voor te bereiden op mijn laatste bachelorjaar psychologie. Boeken gekocht, iedereen in geuren en kleuren enthousiast gemaakt over mijn vakantie op Bali en nog een paar rondjes hardgelopen want de Dam tot Damloop komt nu wel erg dichtbij. Genoeg stof dus nog voor heel veel blogjes!

 Dani

One thought on “Week

Leave a Reply

