Uitstel afstel gestel

Het jaar zit erop, ik kan opgelucht ademhalen. Althans, dat kan ik proberen. De laatste weken lukt het me niet meer om normaal te ademen. Om alle afgesloten dingen achter me te laten en even nergens meer aan te denken. Ik voel me opgejaagd, alsof er op ieder moment iets verschrikkelijks staat te gebeuren. Het rationaliseren van deze gevoelens heeft geen zin, of slechts voor een paar minuten. Het dringt niet door, mijn gestel wil er niet aan. Maar ik wil er wel aan. Ik wil een zomervakantiegevoel, waarbij ik me tot niets verplicht hoef te voelen, waarbij ik me kan overgeven aan ontspanning, zonnebaden, gedachteloze hardlooprondjes en in zijn staat zijn daarvan te genieten.

De gedachten die door mijn hoofd gaan beïnvloeden ook mijn fysieke gestel. Mijn hart klopt sneller, frequente adrenalinestroompjes en een allesbehalve sterk gevoel in mijn hele lichaam. Het is behoorlijk vermoeiend, en ik weet niet waar het vandaan komt.

Voorheen werkte het altijd goed om van me af te schrijven. Het is dus niet zonder reden dat ik mijn blog gebruik om de hierboven beschreven onrust eruit te krijgen. Al schrijvende vormen de woorden zich tot een begin van het einde. Een begin van de weg naar rust. Ik ga ervoor zorgen dat ik mijn gedachten weer in het gareel krijg. Van mijn gedachten naar mijn gevoel, en van mijn gevoel naar mijn lichaam. Alles staat met elkaar in verbinding en kan weer een kloppend geheel worden als de balans hersteld is.

Met in ieder geval één obstakel minder en een hoop leuke vakanties, mooi weer en gezelligheid in het vooruitzicht zijn de omstandigheden ernaar om die balans weer te vinden. Ik ga meer aandacht besteden aan mezelf en uitzoeken wat de reden is van die aanhoudende onrust. Ik zal de weg hiernaartoe op deze blog beschrijven voor mezelf, hopend op een zelfinzichtelijk naslagwerk voor de toekomst.

Positive pins

 

Source: Uploaded by user via Danique on Pinterest

En de best passende als laatst…


 Dani

Leave a Reply

