(L)even in disoriënt

Een week geleden is het alweer, dat ik mijn laatste blog schreef. Een periode waarin ik voor mijn gevoel een sprong in de tijd doormaakte. Het leven in de stad dat me de afgelopen jaren heeft gevormd tot wie ik nu ben, en waarbij ik me zo fijn voelde, heeft plaats moeten maken voor een terugkeer naar de omgeving waarin ik ben opgegroeid. Terug naar vroeger. Dit brengt een heel assortiment aan gevoelens omhoog; zowel emotioneel als fysiek. Het niet meer moeten van dagelijkse dingen als boodschappen doen of de was ophangen overschaduwt het niet meer hoeven ervan. Het niet meer kunnen van de dingen waar ik zo van hou, precies zoals ik het wil, dat mis ik.

Maar het is ook fijn. Fijn dat er altijd ergens een plek is waar ik terecht kan. Fijn dat die plek ook vertrouwd aanvoelt en me kent en naar me luistert.

Toch ben ik na een week nog steeds gedesoriënteerd. Ik bevind me nog steeds grotendeels in de stad, maar reis er per trein naartoe in plaats van op de fiets. Ik ga na het eten niet weer met de trein terug naar huis maar ben er al. Wanneer ik door de stad loop en mijn vertrouwde routes, winkels en straten herken, mag ik ze niet meer volgen; ze lopen nu immers anders af.

Het moeilijkste is om de hele situatie voor mezelf te concretiseren omdat ik mijn gevoel nog niet kan vertrouwen. Wanneer ik op centraal aankom zegt die: bus 18, 21 of 22, tram 9 of de metro naar Weesper; je bent met tien minuutjes thuis. Ik vond er sinds mijn 19e een thuis, en sinds tweeeneenhalf jaar voelt het ook echt als mijn thuis. Dit gevoel wil ik ook niet kwijt, want het wordt ook weer mijn thuis.

In de tussentijd geniet ik van de gezellige, leuke en mooie bijkomstigheden van mijn gevoelsmatige volksverhuizing. Met het strand, bos en een heleboel lieve mensen in de buurt is dat lang niet slecht!

Pins of the day!

Source: leilockheart.me via Danique on Pinterest


 Dani

Leave a Reply

