20120524 12:41

Het is 12:41 op donderdagmiddag. Ik ben al sinds 7 uur vanmorgen wakker. Gisteravond inspireerde een vriend me om vanmorgen vroeg op te staan om te gaan hardlopen. Aangezien ik eigenlijk gisteren al had moeten gaan om op schema te blijven vond ik dat een prima idee. Vroeg opstaan, geen probleem! Om 7 uur de wekker gezet, half acht stond ik buiten. Nu moet ik zeggen dat mijn snelheid niet echt was om over naar huis te schrijven, maar ik deed het mooi wel! Mijn schema voor vandaag was 1 keer 10 en twee keer 12 minuten hardlopen, afgewisseld met een minuutje lopen.

Ik vind het heerlijk om ‘s ochtends te gaan hardlopen, en voornamelijk omdat als ik daarna thuiskom ik het gevoel heb de hele wereld aan te kunnen. Het hoeft niet eens heel goed te gaan, maar het feit dat ik het gedaan heb geeft me een geweldig gevoel. Daarna lekker douchen, eten en bijkomen tot de volgende afspraak of verplichting zich aandoet. Het stomme is dat wanneer ik ‘s middags ren, dit me vaak makkelijker afgaat dan ‘s ochtends. Toch vind ik het veel fijner om ‘s ochtends te rennen omdat ik dan de rest van de dag leef op die energie-rush. Plus, de wakker wordende wereld heeft altijd iets magisch; mensen onderweg naar hun werk of school, kindjes voor of achterop de fiets die naar de crèche worden gebracht, oma’s en opa’s die boodschappen doen en natuurlijk de andere renners (waarvan ik altijd benieuwd ben naar hun motivatie en inspiratie om te rennen).

De komende dagen worden spannend, druk en gezellig. Zaterdag ga ik verhuizen, alweer. Zo kon ik me vroeger niet voorstellen hoe het was om te verhuizen, zo ben ik er nu al aardig bedreven in geworden. In de afgelopen drie jaar wordt dit maar liefst mijn derde verhuizing. Ik moet heel eerlijk zeggen; ik ben er geen fan van. Er komt zoveel bij kijken, je hebt altijd meer spullen dan je denkt, je levensverhaal ondergaat een plot twist en het wordt gegarandeerd een rotzooi. Laat ik daar nu net niet van houden. Veranderingen… moeilijk moeilijk. Aan de ene kant leuk en spannend, aan de andere kant stressvol en vervelend.

Ik probeer me er steeds meer toe te zetten om het positieve ervan te blijven inzien en dat lukt me aardig! Helemaal met mijn vriend Pinterest waar ik sinds een aantal weken aardig aan verslingerd ben geraakt. Alle prachtige motiverende woorden en beelden helpen me de positiviteit van de gebeurtenissen in mijn leven in te blijven zien. Als je je een keer iets minder voelt, maak een pinboard aan en pin hem naar hartelust vol met afbeeldingen, quotes en overige inspiratie. Works for me! Mijn favoriete pinboard is Inspirandom en alles wat me aanspreekt kwak ik erop. Hoe vaker ik ernaar kijk hoe sterker ze in mijn hoofd blijven hangen en hoe beter ik me ga voelen :)

Favoriete pin vandaag!

Goed, de zon roept door het openstaande raam mijn naam. Tijd om mijn sproetjes te laten stralen in warmer en warmer en warmerwordend Amsterdam.

 Dani

2 thoughts on “20120524 12:41

  1. Mooie blog Daan! Nederlands mag je er wel inhouden! Volgende week naar Gent whiehoewie

Leave a Reply

